9 Ekim 2014 Perşembe

Panoromik Fotoğraf Oluşturma | Fotoğraf’da MultiKarakter | Prezi’ye Aktarımı

Panaromik fotoğraf oluşturup, panaromik fotoğrafa mutli karakter ekleyip, bu fotoğrafı Prezi Sunum Teknolojisi ile kullandığım bir çalışmamı anlatacağım.

prezi_logoPrezi Sunum Teknolojisi ile yeni yaratıcı sunumlar oluşturmak gayet kolaylaştı. Oluşturulan sunumlar diğer sunumlara göre ciddi anlamda göz alıcı ve güzel de olmakta. Prezi en son 3D teknolojisi ile sunumlarınızı güzelleştirmeye başladı. 3D teknolojisi dediği aslında 3 boyutlu image üzerine yapılan sunumlar ve efekt desteği olarak özetlenebilir. Bende bu fikirden yola çıkarak acaba kendi 3D fotoğrafım ile sunum hazırlıyabilir miyim diye düşündüm. Grafik programlama kabiliyetim ve bilgimin buna uzaktan yakından yanaşmadığını anlamam zor olmadı. Ama daha öncesinden birkaç panaromik fotoğraf yapmıştım ve panaromik fotoğraf üzerinden bu işlemi yapmaya karar verdim.
Panaromik Fotoğraf Yapma
Normal bir fotoğraf kameranızın özelliğine göre yaklaşık 150 derece civarında bir açı ile çekilir. Panaromik fotoğraf bu açının birkaç fotoğraf birleştirilmesi ile arttırılması ile olur. yani birbiri ile irtibatlı tripod’u hafif çevirerek çektiğiniz fotoğrafları birleştirip onları düz bir çözünürlüğe getirdiğinizde panaromik olmuş olur. En azından benim tanımım böyle, internette eminim daha ayrıntılı bilgi vardır.
Panaromik fotoğrafı sınıfta çekmeye karar verdim ve yaklaşık 270 derecelik bir açı ile olmasını istedim. Maalesef elimde olan makina Piranha Business Tab2’nin kamerası olduğu için netliği iyi olmadı. Çektiğim yaklaşık 100’e yakın resmi AutopanoPro V1.4.2 Programı ile Panaromik fotoğraf haline dönüştürdüm. İlgili Programın kullanımı gerçekten kolay ama işlemler biraz uzun sürmekte. Eğer ayarlarını doğru yapamazsanız 5gb’lik fotoğraflar vb çıkması muhtemeldir, ayarları düzgün yapıldığın 10mb’lik panaromik fotoğraflar ortaya çıkmaktadır.
Multikarakter image işleme programları(photoshop vb) ile büyük ihtimalle yapılabilmektedir. Ama üste ifade ettiğim gibi bu tür programlara benim bir aşinalığım yok. Panaromik fotoğraf denemelerimden bildiğim kadarı ile; aynı yerin çekildiği 2 fotoğraftan birinde bir cisim yok diğerinde var ise cismi varmış gibi düşünüp resmi hazırlıyor. Bizim sınıfımız 5 sıra dizisine ayrılmış yani 5*4 sıra var. Bizde sınıfta fotoğraf çekerken her sıra dizisini başka sıra dizisini almayacak şekilde çektik ve ben her sıra dizisinde oturmuş oldum böylece benden 5 tane çıkması gerek. Program fotoğrafları birleştirsin diye sıra dizilerini birlikte de birkaç kere daha çektik.
Çektiğimiz işlemleri programa verince bize panaromik fotoğrafımızı vermiş oldu; Süpriz sonuç ise; resimlerin bir bölümünde benim ilgili sırada olduğum halde bir bölümünde sırada olmamamdan dolayı hayalet gibi çıkmış olmam :)
sonson - Kopya
(Resmin Görüntü Kalitesi Düşürülmüş ve Sadeleştirilmiş hali yandadır)
Prezi’de Ekranı iyice uzaklaştırdıktan sonra ekrandaki herşeyi silip üste hazırladığım resmi yükledim. Resmin üzerine frame’ler atıp yazılar ve image’ler koymaya başladım; resme dikkat edilirse frame koyacak şekilde tasarlamıştım. Günün sonunda alttaki prezi sunumum ortaya çıktı.
Sunum hakkında yakın arkadaşlarım fikirleri genelde olumlu idi; sizinde fikirlerinizi bekliyorum.
Prezi ile yenilikçi sunumlarınızı benimle de paylaşın lütfen
Alıntırıd.amungen.wordpress.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder